KURS MINDFULNESS

Życie Oparte na Zasadach Uważności (MBLC)

Kurs MBLC (skrót z ang. Mindfulness Based Living Course) został opracowany na podstawie programu Certyfikowanego Kursu Mindfulness według Mindfulness Association.

8-tygodniowy program obejmuje: 2-godzinne spotkania warsztatowe co tydzień, 6-godzinny Dzień Uważności wkomponowany w cykl kursu oraz Praktykę Własną w oparciu o nagrania praktyk.

Krok po kroku zostaniesz wprowadzony w arkana praktyki uważności, nauczysz się jej od podstaw albo usystematyzujesz i rozwiniesz swoją praktykę.

Co zyskam?

Na kursie poznasz praktyki, dzięki którym:

  • obniżysz poziom stresu i napięcia; wrośnie Twoja odporność;
  • Twój umysł będzie spokojniejszy, natłok myśli będzie mniej meczący, zwiększy się Twoja koncentracja;
  • poprawi Twoja zdolność do doświadczania emocji i odpowiadania na nie; obniży się Twoja reaktywność a poziom Twojej inteligencji emocjonalnej wzrośnie;
  • wzrośnie Twoja samoświadomość, samokontrola i samoakceptacja, poprawisz swoją efektywność w codzienym funkcjonowaniu;
  • zaczniesz doceniać małe przyjemności i drobne rzeczy, więc podniesiesz jakość swojego życia i poziom satysfakcji z pracy.

Czy to dla mnie?

Kurs jest dla Ciebie, bo:

  • interesuje Cię rozwój osobisty, rozwój samoświadomości, bliższe poznanie siebie albo poszukujesz sposobu, jak zmienić swoje życie – dobrze żyć, efektywnie pracować;
  • potrzebujesz równowagi i spokoju, bo stres i napięcie wpływają na to, jak żyjesz i jak pracujesz, ciągły natłok myśli nie pozwala Ci spokojnie spać, trudno Ci się skupić;
  • gonisz za szczęściem, chcesz korzystać z życia, masz poczucie, że życie ucieka Ci przez palce;
  • chcesz o siebie zadbać, zwiększać pewność siebie i wykorzystywać swój potencjał;
  • chcesz poznać techniki medytacji uważności, nauczyć się z nich korzystać, aby Cię wspierały;
  • szukasz sposobu, jak radzić sobie z emocjami, odnajdywać spokój i radość niezależnie od okoliczności;
  • chcesz wzmocnić swoją praktykę uważności, chcesz ją usystematyzować i zacząć praktykować regularnie;
  • chcesz żyć uważnie, z lekkością i z życzliwością dla siebie i innych.

Program Kursu – 8 tygodni – tydzień po tygodniu

Tydzień 1Zacznij tam, gdzie jesteś

Poznajemy naturę umysłu i sposoby na jego uspokojenie.

Tydzień 2 – Ciało, jako miejsce bycia obecnym

Budujemy świadomość ciała i ćwiczymy postawę życzliwości.

Tydzień 3 Wprowadzenie oparcia uważności

Wprowadzamy pierwszą praktykę medytacji uważności

Tydzień 4 – Praca z rozproszeniem

Dowiadujemy się, jak praktykować uważny ruch i rozwijamy dalsze techniki uważności

Tydzień 5 – Badanie nurtu świadomości

Poznajemy nurt świadomości i rozwijamy życzliwość

Tydzień 6 – Nastawienie (postawa)

Pogłębiamy świadomość własnych doznań i postawę życzliwości

Dzień Uważności

Dzień uważności to 6-godzinne spotkanie w całości poświęcone praktykowaniu uważności (z reguły odbywa się między 6 a 7 tygodniem kursu)

Tydzień 7 – Akceptacja siebie

Rozwijamy postawę samoakceptacji i życzliwości

Tydzień 8 – Życie oparte o uważność

Powracamy do oparcia uważności i jego roli w naszym życiu

Dodatkowe spotkanie podsumowujące

Po około czterech kolejnych tygodniach spotykamy się raz jeszcze i omawiamy kontynuację praktyki przez resztę życia

Organizacja kursu

Dołącz do małej, kameralnej grupy (4-10 osób) albo zapytaj o sesje indywidualne.

Spotkania mają charakter warsztatowy – wiedza wspiera praktykę, praktyka pozwala doświadczać, grupa wspiera wymianę doświadczeń i motywację.

Spotkania odbywają się we wspierającej, nieoceniającej atmosferze pełnej zaufania i życzliwości.

Uczestnik kursu, który wziął udział przynajmniej w 7 na 8 spotkań oraz w Dniu Uważności otrzymuje certyfikat.

Kursy dobywają się stacjonarnie w Krakowie i okolicy lub on-line.